Reglement for ligaen
- Turneringen er kun for fritidsklubshold fra 4. til 7. klasse.
- Det kræver fem spillere og en coach at udgøre et hold.
- Det er tilladt at have 2 reservespillere på holdet.
- Spillernes In-game navn og fulde navn skal være offentliggjort inden sæsonstart.
- Det er påkrævet, at fritidsklubben har 5 computere pr. hold, der tilmeldes.
- Ved tilmelding forpligter coachen sig til at lave forældresamarbejde og motivation, således at holdet spiller alle kampene i sæsonen.
- Tilmelding af hold skal ske inden for tidsfristen.
- Kontaktinformation til holdets fritidsklub skal være tilgængeligt for admin og andre coaches.
- Turneringen afvikles over en hel sæson, fra september til juni.
- Finalen afvikles i et finalespil og event, hvor alle tilmeldte hold i Rawskills Series møder op til fælles sæsonafslutning.
- Hvert hold kan vælge et map ud fra den officielle map-pool fra Valve:
- de_Ancient
- de_Dust2
- de_Nuke
- de_Mirage
- de_Inferno
- de_Overpass
- de_Vertigo
- Turneringen afvikles med et grundspil, slutspil og et finale arrangement.
- Efter grundspillets afslutning bliver holdene delt op i to puljer. Øverste halvdel af holdene efter 18 runder, mødes i gruppe A, mens nederste halvdel mødes i gruppe B.
- Nummer 1, 2, 3, fra gruppe A samt nummer 1 fra gruppe B går videre til finalearrangementet.
- Turneringen består af et grundspil, et slutspil og et finalearrangement.
- Efter grundspillet deles holdene op i to puljer (A og B), der spiller en række kampe i slutspillet indbyrdes.
- Efter slutspillet kåres de fire bedste hold fra hver pulje, hvoraf finaledeltagerne udvælges således: Nr. 1, 2 og 3 fra Pulje A og nr.1 fra Pulje B sendes videre til finalen.
- Alle hold møder samme modstander på udebane og hjemmebane.
- Hjemmebaneholdet vælger det map, kampen skal foregå på.
- Udebaneholdet vælger side (T eller CT).
- Samtlige kampe afvikles med standardsettings.
- Kampene spilles bedst ud af 30 runder. Dvs. en kamp betragtes som vundet, når det ene hold har 16 vundne runder. Hvis begge hold vinder 15 runder, er kampen uafgjort.
- Alle hold skal være online på serveren senest kl. 15:50.
- Spillerne connecter til serveren via in-game consol-command.
- IP-adresser er tilgængelige på turneringsplanen.
- Hjemmebaneholdets coach informerer om valg af map. Herefter vælger udebaneholdet, om de vil starte som CT eller T senest Torsdag klokken 15:00 dagen før kampstart.
- I tilfælde af map ikke er annonceret fra hjemmebaneholdets coach, går fordelen til modstander holdet som melder ud, senest fredag på den pågældende kampdag inden 14:00
- Hvis der ikke meldes noget ud, er default map de_Mirage
- Fordelen om hjemmebane falder til det hold, som står FØR "vs" på turneringsplanen.
- Alle kampe afvikles med standardsettings:
- mp_startmoney 800
- mp_roundtime_defuse 1.92
- mp_freezetime 15
- mp_maxround 30
- mp_c4timer 40
- sv_pausable 1
- ammo_grenade_limit_default 1
- sv_ing_enabled 1
- ammo_grenade_limit_flashbang 2
- ammo_grenade_limit_total 4 - Kampen sættes i gang senest kl. 16:00 og afsluttes senest kl. 17:30.
- Kampene afvikles med en udebane- og en hjemmebanekamp.
- En hjemmebanekamp består af en kamp på map efter eget valg, mens en udekamp består af en kamp på et map efter modstanderens valg.
- Det hold, som har valgt map, vælger ikke side (T eller CT).
- Coachen har ansvar for at være tilgængelig både på Discord og telefon under kampafvikling.
- Det hold, som står først på turneringsplanen, har hjemmebane.
- Kampen spilles bedst ud af 24 runder. Kampen vindes, når det ene hold har fået 13 vundne runder. Vinder begge hold 12 runder, betragtes den som uafgjort.
- Ved en sejr gives 3 point i turneringen. Ved uafgjort opnås 1 point. En tabt kamp giver 0 point til holdet.
- Der skal spilles 4 kampe i slutspillet.
- Holdets placering i grundspillet afgøres af hvor mange hjemme-eller-udebane kampe, der skal spilles i slutspillet.
- De hold, som placerer sig som nummer 1 og 6 i grundspillet, skal spille 4 ud af 4 kampe på hjemmebane i slutspillet.
De hold, som placerer sig som nummer 2 og 7 i grundspillet, skal spille 3 ud af 4 kampe på hjemmebane i slutspillet.
De hold, som placerer sig som nummer 3 og 8 i grundspillet, skal spille 2 ud af 4 kampe på hjemmebane i slutspillet.
De hold, som placerer sig som nummer 4 og 9 i grundspillet, skal spille 1 ud af 4 kampe på hjemmebane i slutspillet.
De hold, som placerer sig som nummer 5 og 10 i grundspillet, skal spille 0 ud af 4 kampe på hjemmebane i slutspillet. - En hjemmebanekamp består af en kamp på map efter eget valg, mens en udekamp består af en kamp på et map efter modstanderens valg.
- Det hold, som har valgt map, vælger ikke side (T eller CT)
- Coachen har ansvar for at være tilgængelig både på Discord og telefon under kampafvikling.
- Det hold, som står først på turneringsplanen, har hjemmebane.
- Kampen spilles bedst ud af 30 runder. Kampen vindes, når det ene hold har fået 16 vundne runder. Vinder begge hold 15 runder, betragtes den som uafgjort.
- Ved en sejr gives 3 point i turneringen. Ved uafgjort opnås 1 point. En tabt kamp giver 0 point til holdet.
- Nummer 1 i pulje A og B mødes i den første semifinale.
- Nummer 2 og 3 i pulje A mødes i den anden semifinale.
- Semifinalen og finalen bliver spillet BO3.
- Der bliver valgt map ud fra decider-princippet i semifinalen og finalen (Ban, ban, pick, pick, ban, ban, decider).
- Nummer 1 og nummer 2 i pulje A går først i decider-princippet.
- Det hold, som først vinder 2 ud af 3 maps, går videre til finalen.
- Semifinalen og finalen bliver spillet med overtime. Det vil sige, at hvis kampen ender 15/15, tilføjes der 6 runder yderligere med 3 runder på hver side. Den første runde på hver side i overtime starter hver spiller med 10.000$.
- Hvert hold har en coach, som er godkendt af admin.
- Coach skal være tilgængelig for andre coach og admin under kampafvikling på Discord https://discord.gg/wW4gp89 og telefon.
- Som coach har du ansvar for dit holds opførsel, mødestabilitet, forældrekontakt, dit holds udvikling, samt datoer og generel orientering om Rawskills Series.
- Coaches må rådgive verbalt under kampafvikling.
- Coachen må ikke spectate men udelukkende følge kampen på sine spilleres skærme.
- Rawskills Series admins er også coaches for hold i Klub Roskilde Midt.
- Coachen har ansvaret for, at holdet overholder Rawskills Series' rammer og regler.
- Coachen har ansvaret for at arbejde med motivation og fastholdelse i Rawskills Series som et forpligtende fællesskab.
- Det er kun admin, som kan vurdere, om en spiller snyder eller bryder skærmetikken.
- Har man mistanke om snyd eller brud på skærmetik, kan holdets coach anmode admin om at sætte sig ind i sagen på jona48i7@.klub.roskilde.dk
- Spillere har ret til at kontakte deres coach for at indgive en klage. Det er herefter op til coachen at vurdere, om det er noget, de ønsker at gå videre med.
- Kun admin kan uddele konsekvenser for et hold.
- Alle forhold om evt. snyd eller brud på skærm etik bliver behandlet individuelt af admins, og konsekvenser kan variere fra gang til gang.
- Straffe skal begrundes af admins.
- Konsekvenser er ikke til diskussion under afvikling af kampe; klagen afgives efter endt kamp.
- Forsøg på at udnytte regelsættet til fordel for en selv, kan anses for snyd eller dårlig opførsel.
- Admin kan om nødvendigt indføre nye regler med øjeblikkelig virkning.
- Deltagere af Rawskills Series skal tale pænt til andre, når de gebærder sig online på Rawskills Series' servere eller interagerer med andre turneringsdeltagere.
- Fælles kommunikation både skriftligt og verbalt mellem hold skal holdes til et minimum, såfremt man er online på en af Rawskills Series' servere.
- Dårlig opførsel over for admin kan føre til udelukkelse fra Rawskills Series.
- Coaches kan få en advarsel på vegne af deres spillere.